MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
Madde 1- Taraflar
1.1. Satıcı
Adı : Kasha
Adresi: Bomonti Silahşör Cad. Gökkuşağı Sokak No:11 Kat:3-4
Şişli/İSTANBUL
Telefon:05339663323
Email:eticaret@kasha.com.tr
1.2. Alıcı
Adı – soyadı/TC.No
Adresi
Telefon
E-mail
Madde 2- Konu
İşbu sözleşmenin
konusu, ALICI’nın, SATICI’ya ait www.kasha.com.tr internet
sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve
satış ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
saptanmasıdır.
Alıcı, satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim
bilgileri, satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere
satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu
mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın
nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar
vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde satıcı
tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit
ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini is bu sözleşme hükümlerince kabul
ve beyan eder.
www.kasha.com.tr sitesinde yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından
verilen sipariş üzerine düzenlenen fatura is bu sözleşmenin ayrılmaz
parçalarıdır.
Madde 3- Sözleşme Konusu Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri
Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin cinsi ve türü, miktarı,
marka/modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi,
fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir. Fatura edilecek
kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Aşağıda yer alan bilgiler
doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu
durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder ve ayrıca
bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu alıcı kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’nın vermiş
olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar.
SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI’nın vermiş
olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ya ulaşamadığı
takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün süreyle
dondurur. ALICI’nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak
iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’dan herhangi bir
cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal
eder.
Alınan Ürün /Ürünler
Adı , kodu : … adet
Toplam Satış Bedeli : …. -TL
Ödeme Şekli : Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT)
Teslim Edilecek Kişi :
Telefon numarası :
Teslim Edilecek Adres :
Fatura Edilecek Kişi/Kurum :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Vergi Sicil Numarası :
Kargo Ücreti : … -TL
Madde 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği tarih olan
../../…. tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen,
tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin
ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını
kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine
getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş,
terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim
ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir.
Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı
olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine
getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu
mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle devam ederse, taraflardan her
birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
Madde 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun
ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede
kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi
kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler www.kasha.com.tr internet sitesinden alışveriş
yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas
alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir
şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.2. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat
yanlışlıklarından www.kasha.com.tr sorumlu değildir. Buna istinaden
satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla
internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek
tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak
alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.
5.3. www.kasha.com.tr ’den kredi kartı
(Visa, MasterCard , vs. ) ya da banka havalesi ile alışveriş
yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan
siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği
an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin
(EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da
posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme
yöntemleri kabul edilmez.
Madde 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler
dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. Alıcı, sipariş vermekle birlikte iş sözleşme hükümlerini
kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi
yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3. Alıcı, www.kasha.com.tr internet sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres,
telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu malın temel nitelikleri,
vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları ve
masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının
kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını
iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet
ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda
teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme
koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan
tedbirlerin ve yapılan uyarıların Olduğu www.kasha.com.tr sipariş/ödeme/kullanım prosedürü
bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
6.5. Alıcı, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne surette
olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve
irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli
işlemlerde toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra,
ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk
edilmeden önce, müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili
gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili
ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail
yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse
alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı,
siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın
yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği
andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik
edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması
durumunda, alıcı, hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay
vermesi durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir
ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda; yeni başka bir ürün
gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin
ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin
imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan haberdar edilerek ödemiş olduğu
toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge en geç on gün
içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda
alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi
olmayacaktır.
Ödeme
www.kasha.com.tr’de, internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak
istemeyen alıcılara nakit havale ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile
ödemede alıcı kendisine en uygun bankayı seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT
yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken
“Gönderen Bilgileri'nin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş
numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın
kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka
aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün
bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı’nın kendisine teslim
edilmiş ürünü 10 gün içinde Satıcı’ya göndermesi zorunludur. Bu tür
durumlarda nakliye giderleri Alıcı’ya aittir.
Alıcı kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili
faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit
edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt
faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi”
kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler
satıcının anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir.
Teslimat
Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının
adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin
gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 30 gündür. Alıcıya
önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla
bu süre en fazla on gün uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere
telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk
bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve
doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu
sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün,
Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık
ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden
satıcı sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye
ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri
hizmetlerine eticaret@kasha.com.tr e-mail adresi kullanılmak sureti
ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim
alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo
Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada
açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine
bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı
tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı
kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın
Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine
bildirilmelidir.
Madde 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü
Alıcı malı teslim aldıktan sonra on dört gün içerisinde herhangi
bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına
sahiptir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin
yapılabilmesi için alıcının mal ile birlikte teslim edilen satıcıya ait 2 adet
faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde
doldurduktan sonra imzalayarak bir nüshasını ürün ile birlikte satıcıya
göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde tutması gerekmektedir. Cayma hakkı
süresi alıcıya malın teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün
veya ürünlerin geri gönderim bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.
Alıcının istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan mallar için cayma hakkı söz konusu değildir.
Alıcının cayma hakkını kullanması halinde satıcı, cayma
bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en
geç on gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve varsa tüketiciyi borç
altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeden iade
edecektir.
Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız
kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak
değer azalması veya iadenin imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan
kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi
gerekir.
Sehven alınan her ürün için de genel iade süresi 14 gündür. Bu
süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire
şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal ambalaj ile
yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma,
kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde
ve ürünün alıcıya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda
ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri hizmetlerine
iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, satıcı tarafından
müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile ilgili bilgileri içeren
fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı yapan Kargo şirketi kanalıyla
satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen
koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı
kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz.
Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili
bankanın tasarrufundadır.
Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi
kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır: Alıcı ürünü kaç taksit ile
satın alma talebini iletmiş ise, Banka alıcıya geri ödemesini taksitle
yapmaktadır. Satıcı, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten
sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların alıcının kredi kartına
iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep
edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka
tarafından aktarılır. Alıcının satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit
tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay
karta 1(bir) iade yansıyacak ve alıcı iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri
satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı
kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, Banka
ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye
işyeri yani satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım
aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye işyeri yani satıcı ilgili tutarı
Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda detayları
belirtilen prosedür gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
Kredi kartına iade, alıcının Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka
tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
Madde 10-Garanti
Kullanma talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği yapılan
ürünler her türlü üretim hatasına karşı aşağıda belirtilen şartlar dahilinde 2
yıl garantilidir: Satıcının garanti sorumluluğu, yalnızca 4077 sayılı kanun
kapsamına giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk
Ticaret Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.
Madde 11- Gizlilik
Alıcı tarafından iş bu sözleşmede belirtilen bilgiler ile ödeme
yapmak amacı ile satıcıya bildirdiği bilgiler satıcı tarafından 3. şahıslarla
paylaşılmayacaktır.
Satıcı, bu bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun mevcudiyeti
çerçevesinde açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli
soruşturma dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa
ilgili makama sağlayabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri
sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili bankalara güvenli bir şekilde
iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve provizyon sonrası sistemden
silinir.
Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler
yalnızca satıcı tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri
için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında
bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya onayı sonrasında gönderilebilir.
Madde 12- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık halinde,
Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar
Tüketici Hakem Heyetleri ile Satıcı’nın yerleşim yerindeki Tüketici
Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda Alıcı işbu sözleşmenin tüm
koşullarını kabul etmiş sayılır. …/…/…